Stel dat

 

Stel dat...

Heb je dit ooit meegemaakt? Je investeert flink in online video... met een krachtige oproep aan het eind. Maar helaas... niemand kijkt de video helemaal uit. En dus blijft het stil aan de kant van de klant. Jammer van je marketing-euro.

 

Oké. Heel even de verbeelding oprekken:

 

Stel, je doelgroep zapt niet meer weg. Of, na het bekijken van jouw video krijgt de kijker niet meteen suggesties van concurrenten in beeld (zoals op YouTube het geval is). Stel dat je jouw video zou kunnen doen, in plaats van louter passief bekijken. Dat vergroot minimaal de betrokkenheid (engagement).

 

Stel, je uitkijkratio gaat voorbij de 90% (ja, dit lees je goed).

 

Stel, je klanten, medewerkers of studenten zeggen: 'Hé, da's gaaf... net als bij een menukaart kan ik zélf kiezen welke content ik krijg. Of dat een video zó leuk is om te doen, dat het heersende adagium van 'Een-online-video-mag-niet-langer-dan-30-seconden-zijn' naar het Rijk der Fabelen wordt verwezen.

 

Stel, je kunt dat gewoon op de iPhone, Android, tablet, laptop of PC doen. Geen gedoe met VR-brillen of wat dan ook. Het enige dat je nodig hebt is een internetverbinding. En die heb je al.

 

En de marketing-, HR- of opleidingsmanager? Tja, die is natuurlijk reuze blij met zo'n videomagneet voor zijn content. Maar er is meer (let op, nu wordt het voor de moderne manager interessant):

 

Stel, de manager krijgt realtime inzichten in het gedrag van zijn of haar doelgroep. In keuzes, voorkeuren, kennisniveau, voortgang, betrokkenheid, conversie, noem maar op (veel verder dan de bekende videoratio's, want die zijn eigenlijk maar vrij weinig). Alsof je een peilstok in je doelgroep steekt en alles wat eraan blijft hangen is representatief, relevant en betrouwbaar. Ga er gerust vanuit dat het ook volledig Privacy Proof is (AVG). Wel zo goed voor de nachtrust.

 

Stel dat die inzichten grafisch worden weergegeven, zodat ook collega's en directeuren het snappen. In één oogopslag. Realtime beschikbaar, in een afgeschermd en secure online dashboard. Dat levert niet alleen leuke plaatjes op (zoals onderstaand een klein voorbeeld), het maakt de Return on Investment van je video's direct inzichtelijk.

Stel, dat je deze nieuwe mediavorm voor je Marketing, HR of eLearning zou kunnen inzetten. Wat betekent dat voor je resultaten? Welke effecten kun je verwachten? En, wat is er voor nodig? Hoe ziet een roadmap er doorgaans uit? Wat kost het eigenlijk? Hoe flexibel zijn de voorwaarden? Laat ons je vragen weten!

 

 
 
 
Studio Interactive | interactiefilm voor Marketing, HR en eLearning

Start moving your audience!

 

© Copyright 2017 Studio Interactive. All Rights Reserved.