Ons verhaal

Start-up.

Met flink wat ervaring.

MEDIA | TELEVISIE | CREATIE & PRODUCTIE | CONTENT | MARKETING | KLANTSTRATEGIE

50 jaar ervaring in creativiteit, film & video, marketing en bedrijfsstrategie.

 

 

Zomer 2015: Robert had een boek geschreven: Zakelijk succes in nieuwe tijden. Over de commerciële omschakeling in zakelijke markten. Hij was trots op het eindresultaat en wilde dat de wereld laten weten.

Bij het Platform voor Klantgericht Ondernemen - waar Robert kernlid was - sprak hij Joost die daar regelmatig camerawerk deed; klantgerichte best-practices werden door hem op video vastgelegd.

 

Robert dacht dat het leuk zou zijn om voor de camera geïnterviewd te worden, met de banner van PvKO op de achtergrond (uiteraard). Goeie content, zo leek hem!

Voor Joost geen extra moeite en die vroeg waar het boek over ging. 'Over grote verschuivingen in samenleving en economie en de invloed ervan op bedrijven. En aan welke knoppen managers kunnen draaien om niet door disrupters gepasseerd te worden, bla, bla, bla'.

 

Joost vond het wel interessant: 'Maar ja, komt dat goed uit de verf op deze locatie? Denk jij na over een passende filmlocatie dan kom ik binnenkort met de camera en zetten we jou erop'. Een script werd gemaakt en een zonnige, lollige draaidag volgde.

 

Die dag verliep de samenwerking bijzonder goed, als in flow. Robert als presentator voor de camera en Joost met ideeën over camerastandpunten, decor en filmische effecten. In de oude BMW van Joost onderweg naar Heijmans in Rosmalen, waar de casus uit het boek over de Smart Highway besproken zou worden, vertelde Joost over de techniek die hij ontwikkeld had toen hij nog bij de Avro zat: Interactieve Video waarbij je als kijker zelf invloed hebt op het verloop van de video.

 

'Interessante gedachte', vond Robert die in een van zijn eerste hoofdstukken de toenemende keuzestress bij consumenten uitgebreid behandelt. Dit zou weleens een praktische oplossing en meerwaarde kunnen zijn voor zowel de consument als de (content)marketeer.

 

 

 

Een paar brainstorms later leek een samenwerking succesvol te kunnen worden. Interactieve video zit in de lift, videocontent in z'n algemeenheid sowieso en als ze beide expertises (marketing/business en videoproductie/IT) zouden combineren, dan zouden ze hele vette dingen kunnen doen. Beiden creatief en vernieuwend, beiden verstand van zaken. Een fascinerende gedachte. Drie pilots volgden. Ook in de praktijk blijken zowek techniek als samenwerking heel goed te werken en sinds februari 2017 is de vof een feit.

Start moving your audience!

 

© Copyright Studio Interactive 2017

All Rights Reserved.

Wie zijn wij?

Robert Buisman

 

Ondernemer op gympies die z'n koffie uit een cameralens drinkt. Staat doorgaans in 'de winkel' en denkt mee met (de communicatiestrategie van) de klant. Strateeg, concepter en mede-eigenaar van Studio Interactive. Daarnaast initiator van de Dutch Innovation School.

 

20 jaar ervaring met corporates. Werkte als business developer en marketingmanager onder meer voor Intercai/Getronics en Perfect for People. Vanaf 2007 actief als ondernemer en adviseur. Is recensent voor Managementboek en vaste blogger voor MarketingTribune.

Joost Dijkhuis

 

Drijvende kracht achter en mede-eigenaar van Studio Interactive. Uitvinder van onze bijzondere techniek. Treedt naar voren wanneer het gaat over creatie. Multi-creatief. Is doorgaans te vinden in de montage-interactiestudio aan de Moezel in Duitsland.

 

Was format creatief, deed eindredactie bij Endemol en Eyeworks (onder meer Weekend Millionaires) en camera en montage bij de Avro en andere bedrijven. Startte in 2009 als ondernemer met videoproductiebedrijf Morgana Producties.