Ons verhaal

Start-up.

Met flink wat ervaring.

MEDIA | TELEVISIE | CREATIE & PRODUCTIE | CONTENT | MARKETING | KLANTSTRATEGIE

50 jaar ervaring in creativiteit, film & video, marketing en strategie.



Zomer 2015: Robert had een boek geschreven: Zakelijk succes in nieuwe tijden. Over de commerciële omschakeling in zakelijke markten. Hij was trots op het eindresultaat en wilde dat de wereld laten weten.

Boek Zakelijk Succes in Nieuwe Tijden | Robert Buisman

Bij het Platform voor Klantgericht Ondernemen - waar Robert kernlid was - sprak hij Joost die daar regelmatig camerawerk deed.


Robert wilde wel eens voor de camera geïnterviewd te worden. Voor Joost geen moeite en die vroeg waar het boek over ging. 'Grote verschuivingen in samenleving en economie en de invloed ervan op bedrijven. En aan welke knoppen managers kunnen draaien om niet door disrupters gepasseerd te worden, bla, bla, bla'.

Joost vond het wel interessant. Robert dacht na over een passende filmlocatie, een script werd gemaakt en een zonnige draaidag volgde.


Die dag verliep de samenwerking opvallend goed. Robert als presentator en Joost met ideeën over camerastandpunten, decor en effecten. In de oude BMW van Joost onderweg naar de volgende filmlocatie vertelde Joost over de techniek die hij ontwikkeld had toen hij nog bij de Avro zat: interactieve video waarbij je als kijker zelf invloed hebt op het verloop van de video.


'Interessante gedachte', vond Robert die in een van zijn eerste hoofdstukken de toenemende keuzestress bij consumenten uitgebreid behandelt. Dit zou weleens een praktische oplossing en meerwaarde kunnen zijn voor zowel de consument als de (content)marketeer.


Een paar brainstorms later leek een samenwerking succesvol te kunnen worden. Video zit in de lift, en als je dat interactief kunt maken, waarbij beide expertises (marketing/business en videoproductie/IT) gecombineerd worden, dan zouden ze hele vette dingen kunnen doen. Beiden creatief en vernieuwend, beiden verstand van zaken. Een inspirerende gedachte.


Drie pilots volgden. Ook in de praktijk blijken zowel techniek als samenwerking heel goed te werken en sinds februari 2017 is de vof een feit. Vanaf medio 2018 werd het productieplafond bereikt en wordt de ervaring van Barbara ingezet.


Wie zijn wij?

Robert Buisman | co-founder Studio Interactive

Robert Buisman


Ondernemer op gympies die z'n koffie uit een cameralens drinkt. Staat doorgaans in 'de winkel' en denkt mee met (de communicatiestrategie van) de klant. Strateeg, concepter en mede-eigenaar van Studio Interactive.



20 jaar ervaring met corporates. Werkte als business developer en marketingmanager onder meer voor Intercai/Getronics en Perfect for People. Vanaf 2007 actief als ondernemer en adviseur.   

Joost Dijkhuis | co-founder Studio Interactive

Joost Dijkhuis


Drijvende kracht achter en mede-eigenaar van Studio Interactive. Uitvinder van onze bijzondere techniek. Treedt naar voren wanneer het gaat over creatie. Multi-creatief. Is doorgaans te vinden in de montage-interactiestudio aan de Moezel in Duitsland.


Was format creatief, deed eindredactie bij Endemol en Eyeworks (onder meer Weekend Millionaires) en camera en montage bij de Avro en andere bedrijven. Startte in 2009 als ondernemer met videoproductiebedrijf Morgana Producties.

Barbara Wagenaar


Pijler in producties. Op Barbara kun je bouwen (en dat doen we dan ook heel graag). Verzorgt de afstemming met klant en productiepartners, acteurs, cameraploeg, voert beeld- en itemregie en stelt op de set iedereen op zijn/haar gemak. 


30 jaar ervaring in de televisiewereld als regisseur en programmamaker, voornamelijk bij AvroTros.

Studio Interactive is specialist in interactieve video

Move your audience!


© Copyright Studio Interactive 2016-2019

All Rights Reserved.