Vitaliteit op de werkvloer


*) Basisfuncties, bij 750 werknemers.

Online 24/7 vitaliteitstraining.

Interactieve video tooling


VITALITEIT OP DE WERKVLOER

Ontwikkeld ism. Hogeschool Utrecht en Zilveren Kruis




Voor nog geen €3,75 per medewerker*.

Eén vaste prijs voor je organisatie, dus geen oplopende kosten bij meer gebruikers.


Interactief vitaliteitsprogramma in de vorm van een film.

Wat doen de gewoontepatronen van je medewerkers met hun vitaliteit? In de video wordt dit effect zichtbaar aan de hand van energiebatterijtjes die zich vullen (of niet) doordat je als kijker zelf keuzes maakt. Hele gewone, dagelijkse keuzes waar je normaal niet bij stilstaat.


Vitaliteitscoach Esmée Meulenkamp staat aan de zijlijn en geeft feedback na elke situatie. Een interventie op het juiste moment. Zowel verbaal, als met praktische teksttips, en met grafische weergave van persoonlijk behaalde energieniveau's.



Het eerste ‘instrument’ waarvan ik oprecht geloof dat medewerkers geboeid blijven en in actie komen.


Het grote verschil met standaard e-learning modules is dat deze videotraining heel persoonlijk is en acteert op wat de deelnemer antwoordt of doet. Je hebt het idee dat je met een live vitaliteitscoach aan het praten bent! Er is geen one-size-fits-all oplossing voor Vitaliteit, zoveel mensen zoveel behoeften. WorkHeroes en Studio Interactive hebben dat heel goed begrepen! Van harte aanbevolen dus.


Maaike Thijssen – Oprichter Corporate Vitality Experts

Een mooi alternatief voor als je je verzuimcijfers omlaag wilt brengen, maar niet over een 'blik met trainers en coaches' beschikt.


Je zit er eigenlijk meteen goed in. Vitaliteitscoach Esmée Meulenkamp heet je hartelijk welkom en legt uit wat je kunt verwachten. Vervolgens maak je kennis met een zekere Robin die je zelf allerlei keuzes kunt laten maken. Afhankelijk van je keuze verschijnt er een ander filmpje. Stap voor stap leidt Esmée je door de e-learning.


Ondertussen wordt op de achtergrond een score bijgehouden die je als gebruiker een beeld geeft hoe het met je vitaliteit is gesteld.

Wat ik sterk vind is dat Esmée je verbetersuggesties geeft zonder belerend te worden. Verder verschijnen er tips in beeld die je kunt uitklappen als je er prijs op stelt. Geen ellenlange verhalen, maar concrete tips waar je als gebruiker vandaag al mee aan de slag kunt. Een uitstekend product wat mij betreft!


Huub Buijs - Adviseur Arbeidsmarktcommunicatie en Employer Branding bij Rijnstate

Vitaliteit verhogen met Interactive Video Learning

24/7 op elk denkbaar tijdstip en plaats, vanaf elk gewenst device. Zonder ingeroosterd te hoeven worden.



Waarom en voor wie?

Ongeveer 15% van de medewerkers is bewust met gezond leven en werken bezig. Zij schrijven zich in voor fitheidprogramma's en staan vooraan bij events over vitaliteit en gezondheid. Voor hen bestaat deze video uit open deuren. Niks nieuws aan de horizon. Een andere 15% is 'unaware' en is ook niet in beweging te krijgen. Zal de video ook niet gaan bekijken. De meerderheid daartussen is interessant. Zij bepalen de productiviteit van de organisatie, en met het doorlopen van de video worden ze gedwongen na te denken over hun eigen gewoontepatroon en gezondheidskeuzes. 


Organisaties zetten deze Video Learning in om hun vitaliteitsbeleid op de agenda te zetten. Voor laagdrempelige bewustwording én als aanjager voor reeds ingekochte interventieprogramma's.


Onderwerpen die in de videotraining aan bod komen:


  • Eet- en slaapgewoontes
  • Voeding & beweging
  • Energiek je werkdag beginnen
  • Energie behouden tijdens meetings
  • Werkdruk: stress & ontspanning
  • Koffie, water en 'gezonde' tussendoortjes
  • Bewustzijn (purpose) van dingen die je doet en waarom
  • Dagritme (ochtend- en slaaproutine, desk work-out, ontspannen de nacht in, etc.)
  • Veranderen van gewoontes, werk- & leefplezier


Gemiddelde kijktijd: 20 minuten.



Niet alleen voor de deelnemer, ook voor de (HR-)organisatie is het leerzaam.

De peilstokfunctie geeft een realtime rapportage van alle gemaakte keuzes. Zo zie je in één oogopslag waar medewerkers zich fysiek, mentaal en emotioneel kunnen ontwikkelen. Het geeft het management een startpunt voor een verbeterprogramma. Bovendien kunnen de keuzes voor bepaalde verdiepingsthema's nu ook cijfermatig onderbouwd worden.


Implementatie makkelijker dan gedacht

De techniek die we binnen Studio Interactive gebruiken laat zich heel gemakkelijk implementeren. Het enige dat nodig is, is een internetverbinding en een webpagina waar je medewerker de video kan bekijken. Dat is alles. Kies je ervoor om de Video Learning organisatiebreed in te zetten, dan kies je zelf de plaats waar je de video wilt plaatsen. Meestal is dit op een interne webpagina of portal. Wij sturen een embedcode die je op de pagina plaatst en zorgen voor een afgeschermde toegang tot de gebruiksstatistieken. En het werkt altijd. Geen omkijken naar onderhoud, beheer of bug fixing. Dat doen wij voor je.

Met dit product willen we werkend Nederland vitaliseren (‘Leren vitaliseren’). Werkdruk en stress nemen enorm toe, de moderne maatschappij vraagt veel van de werkende mens. Het kan ook anders, gezonder, met meer plezier, meer resultaat, minder uitval, etc. Dit product is ontwikkeld in samenwerking met Zilveren Kruis en Hogeschool Utrecht. Met acteur/musicalster Robin van den Akker en genomineerd HR-talent van het jaar en vitaliteitsauteur Esmée Meulenkamp. Interactive Video Learning is nieuwe techniek. Je blijft bij de les omdat je als het ware in de video gezogen wordt. Veel meer dus dan een gewoon filmpje om iets te verhelderen. Doordat het 24/7 op elk device te doen is, maakt het Micro Learning mogelijk.

De tussentijdse metingen en batterijtjes stimuleren je om de training af te maken en het steeds beter te doen. Deze vLearning is veelzijdig, met verdiepingstips, een samenspel van vitaliteitscoach, voice-over, acteur en eigen inbreng en de aantrekkelijkheid van het format: We volgen Robin gedurende de dag, jij maakt de keuzes en ziet direct het effect ervan. 


Database-inzichten geven de HR-organisatie een peilstok. In één oogopslag zie je op welk vlak van fysiek, mentaal en emotioneel de werknemers er goed voorstaan/nog wat werk te doen hebben. Weinig moeite hoef je te doen om weerstand te overwinnen. Werknemers doen vrijwillig en met plezier de video en laten - zonder extra moeite te hoeven doen (en dat HR er achteraan moet) - hun data achter. Laat je mensen zich eigenaar voelen van hun vitaliteit.


Productie en partners

Productie en beschikbaarstelling: Studio Interactive.

Content: WorkHeroes.

Ontwikkelpartners: Hogeschool Utrecht en Zilveren Kruis Achmea.

Studio Interactive | Specialist in interactieve video en online interactiefilm

Move your Audience!


© Copyright Studio Interactive 2017-2019

All Rights Reserved.

Disclaimer: aan de informatie op deze pagina kunnen geen rechten ontleend worden.

Ook deze website maakt gebruik van cookies. Door te klikken op 'Prima' gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.

Lees meer
Prima